SportinGenk verbetert bezoekerservaring tijdens renovatie

Gepubliceerd op woensdag 22 januari 2025 10 u.

Na de paasvakantie sluit het SportinGenk zwembad vijf maanden voor een grondige, energiebesparende renovatie. Tegelijk wordt de gebruikservaring voor alle bezoekers van SportinGenk aanzienlijk verbeterd. 

Verbeterde gebruikerservaring 

Van april tot september sluit het SportinGenk zwembad tijdelijk voor een grondige renovatie. Naast de energiebesparende maatregelen wordt de volledige bezoekerservaring van SportinGenk verbeterd. Zo komt er een nieuw online ticketing- en zaalplanningssysteem, en worden de balie, de toegangspoorten en het kassasysteem van het zwembad vernieuwd. 

Gebruiksvriendelijk ticketingsysteem 

Na de heropening kunnen bezoekers gebruikmaken van een nieuw online ticketingsysteem. De gebruiksvriendelijke software maakt het eenvoudig om een plek te reserveren voor het zwembad, lessenreeksen en sportkampen, zowel via web als smartphone. “In plaats van drie verschillende platformen te gebruiken, kunnen bezoekers dan al hun reserveringen maken via één platform”, benadrukt schepen van Sport, Kathleen Parthoens. 

Efficiënt zaalverhuur 

Via ditzelfde platform zullen bezoekers ook eenvoudig zalen kunnen huren. “Telefonisch of per e-mail blijft uiteraard mogelijk, maar het platform biedt een snellere en efficiëntere manier om zalen rechtstreeks te reserveren”, licht schepen Parthoens toe. “Bij SportinGenk blijven we voortdurend inzetten op digitalisering. Daarom zijn we blij dat we later dit jaar een moderne tool lanceren waarmee bezoekers online beschikbaarheden kunnen checken en reserveringen kunnen maken.” 

Herinrichting inkomhal 

Bovendien wordt de inkomhal van het zwembad heringericht. Zo krijgen baliemedewerkers een beter zicht op de ingang en de toegangspoorten naar het zwembad en kunnen ze zwemmers efficiënter helpen met hun vragen. “Een herinrichting van de balie voor een vlottere dienstverlening”, aldus schepen Parthoens. Daarnaast wordt het kassasysteem vernieuwd en worden er nieuwe, gebruiksvriendelijke toegangspoorten geplaatst. 

Efficiënt en duurzaam 

Met deze verbeteringen tilt SportinGenk de bezoekerservaring naar een hoger niveau. Voor de 466.000 bezoekers die jaarlijks langskomen, betekent dit een grote vooruitgang. Van het eenvoudig reserveren van lessenreeksen en het huren van zalen tot een vlotte ontvangst in het zwembad: na de heropening van het energiezuinig zwembad wordt alles een stuk efficiënter.