Blush Company

Kim Schmitz baat Blush Company uit, een fleurige boetiek aan de Klokstraat. 

Wanneer is Blush Company geopend? 

Kim Schmitz: “Op 1 mei is dat exact 7 jaar geleden. Ik had natuurlijk speciaal voor die datum gekozen. 1 mei is een echte hoogdag in Genk-centrum. Dan valt er heel wat te beleven. En jawel, de openingsdag was er meteen ‘boenk’ op. Die dag heb ik de beste verkoop gedraaid in bijna 7 jaar tijd. Wij hebben al veel leuke en succesvolle dagen beleefd, maar die dag was voor ons gewoonweg top!” 

Waarvoor kunnen klanten terecht bij Blush Company? 

Kim Schmitz: “Blush Company is een klein winkeltje, waar je wekelijks of tweewekelijks nieuwe collecties kan ontdekken. Iedereen mag zich mooi kleden en willen wij ook mooi kleden. Dat vinden we belangrijk om uit te dragen. Zo vind je een aanbod voor jong en oud, en ook grotere maten. Naast kledij bieden we accessoires en decoratie aan. Wie geen kledingstuk vindt, scoort dus misschien wel een leuk juweeltje of een paar sneakers.” 

Waarvoor zouden klanten zeker naar Blush Company moeten komen? 

Kim Schmitz: “Wij staan gekend om onze maxidresses, zeker in de zomer. Mensen weten intussen dat we leuke lange jurken in ons aanbod hebben. Maar nog belangrijker: wij doen de klanten graag een feel good moment beleven. Ondanks dat we een webshop hebben, ontvangen we de klanten graag face-to-face. Zo kunnen we depersoon in kwestie echt helpen. We proberen te luisteren en zo goed mogelijk te helpen. Een lekker tasje koffie en een gezellige babbel horen erbij, dat weten de klanten ondertussen. Ik denk dat de mensen graag naar hier komen voor die persoonlijke sfeer. Zolang ze zich maar goed voelen, dan zijn wij ook blij.” 

Wat vind je fijn aan ondernemen in Genk? 

Kim Schmitz: “Genk is heel multicultureel. En de mensen kunnen goed met elkaar overweg. Dat vind ik zo fijn aan Genk. Genk is misschien niet de allergrootste stad, maar het heeft wel zijn eigenheid. Genk hoeft wat mij betreft dus zeker niet onder te doen voor andere steden.” 

Hebben jullie hier ooit al iets meegemaakt wat jullie altijd is bijgebleven? 

Kim Schmitz: “Wij hebben een hele goede band met onze klanten en dat vinden we superfijn! We lieten een klant ooit verschillende kettingen tegelijk passen. Toen ze thuiskwam, merkte ze dat ze nog twee stuks om haar nek had. Ze voelde zich zo schuldig, dat ze ons meteen had gemaild en erop aandrong diezelfde avond ze te komen langsbrengen. Sinds toen noemen we haar ‘de eerlijke dief’ (lacht). We vinden het echt superfijn dat ze zo eerlijk was.”